Wednesday, December 15, 2010

Nobody

Godaan Nobody Wonder Girls

E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

HARI ini, siapa peminat hiburan yang tidak kenal Wonder Girls, kumpulan artis wanita paling popular dari Korea Selatan. Lima gadis genit itu berjaya mencetuskan fenomena di seluruh Asia sehingga Amerika Syarikat dan Eropah menerusi sebuah lagu yang menjadi 'trademark' nyanyian dan tarian mereka - Nobody.

Jauh daripada itu, single Nobody juga berjaya tersenarai dalam carta Top 100, US Billboard dan mereka muncul sebagai artis Korea pertama yang berjaya menembusi carta berkenaan. Selain Nobody, dua lagi lagu popular Wonder Girls adalah Tell Me dan So Hot.


Wonder Girls dianggotai Min Seon Yeh (Sun Ye), Park Yeh Eun (Yenny), Ahn So Hee (So Hee), Kim Yoobin (Yu Bin) dan Woo Hye Rim (Lim). Mereka bukan saja menjual paras rupa jelita dan tubuh seksi, tetapi kehebatan beraksi dengan gerak tarian yang cukup menggoda. Menyedari mereka begitu popular, konsert berskala besar pertama The 1st Wonder, Wonder Girls, Concert Live In Malaysia 2010 akhirnya dilangsungkan di Arena of Stars, Genting Highlands, Pahang, malam minggu lalu.

Sebelum ini, Wonder Girls yang juga duta Sony Ericsson, pernah membuat persembahan dan menyampaikan beberapa lagu di Konsert MTV World Stage Live In Malaysia 2010 yang berlangsung di Surf Beach Sunway Lagoon. Dapat dirasakan, persembahan Wonder Girls kali ini memang hebat dan mengagumkan. Kelebihan kumpulan yang tampil dengan genre pop dan tarian ini pastilah aksi yang menarik. Ribuan penonton yang memenuhi Arena of Stars, nampak sangat teruja menyaksikan aksi Wonder Girls dari dekat.


Lebih menarik, anggota kumpulan ini berusaha menyebut perkataan dalam bahasa Malaysia seperti "Apa Khabar? Nama saya Yenny, Kami Suka Malaysia, Terima Kasih dan Jumpa lagi" - membuktikan mereka berusaha menawan hati peminat tempatan.


Kumpulan ini juga mampu berkomunikasi dengan baik dengan audiens. Selain menghiburkan ribuan penonton, mereka juga sempat turun dari pentas untuk beramah mesra. Pada malam itu, Wonder Girls turut meraikan seorang peminat lelaki bertuah meraikan hari jadinya di pentas sambil memberikan cenderahati dan bergambar dengannya. Memang bertuah dan eksklusif.

Mengulas lanjut mengenai persembahan Wonder Girls pada malam itu, mereka membuat persembahan selama dua jam bermula 8.30 malam. Ternyata, suasana malam yang dingin di pusat peranginan terkemuka itu dihangatkan dengan persembahan mantap dan bertenaga dari mereka.


Barisan 21 repertoire lagu yang disampaikan mereka pada malam itu ialah So Hot, I Wanna, Goodbye, Nobody, This Time, So Hot (Yu Bin), Single Ladies (So Hee), Dance Break (Lim), Heahache (Pom Pom Girl), You Fool, Irony dan Tainted Love (Yenny). Sun turut menyampaikan lagu popular Josh Groban, You Raise Me Up dengan memakai busana serba putih. Ketika menyampaikan lagu I Tried pula, Sun dan empat lagi anggota Wonder Girls berpakaian serba putih dan turun ke pentas bersalaman dengan penonton.

Click Here

Lagu Different Tears pula lagu rancak dan mereka menyanyi sambil memetik gitar pada malam itu. Mereka mengajak penonton menyanyi bersama ketika menyampaikan lagu Tell Me dengan iringan enam penari.


Yenny yang lincah juga menyanyi sambil menunjukkan kebolehannya bermain piano. Lagu lain yang disampaikan mereka ialah Saying I Love You, Different Tears dan Nobody (versi rock). Kemuncak persembahan pada malam itu ialah dengan kemunculan mereka dengan gaun pendek seksi warna merah cili ketika menyampaikan lagu popular Nobody. Terdahulu, empat artis tempatan iaitu Wan Ying, Iz (One In A Million) dan Henry Hii membuat persembahan pembukaan pada malam itu.


Konsert yang julung kalinya dianjurkan di Malaysia itu dianjurkan StarPlanet dan Hwa Yea Multimedia. Mengimbas latarnya, Wonder Girls ditubuhkan pada awal 2007 dengan mempertaruhkan album mini mereka, The Wonders Begin di Korea. Sebulan kemudian, kumpulan ini mendapat anggota baru, Yoobin apabila anggota asalnya, Hyuna meninggalkan kumpulan itu.


Selepas itu, mereka melancarkan album penuh, The Wonder Years pada September dan lagu Tell Me terus menjadi hit.


Populariti Wonder Girls terus melonjak sejak itu. Mereka juga tampil dengan single So Hot pada Jun 2008 yang juga mendapat sambutan hangat, disusuli Nobody beberapa bulan kemudian sehingga menjadi satu lagu paling popular sepanjang tahun. Kumpulan ini juga beraksi dalam program realiti TV mereka, Wonder Bakery pada penghujung 2008.

Mereka pernah mengadakan konsert di Thailand dan Amerika Syarikat. Kemudian, sekali lagi kumpulan ini mendapat anggota baru apabila Sun Mi pula melangkah pergi pada Februari 2010 untuk melanjutkan pelajaran. Kekosongan Sun Mi digantikan anggota baru, Hye-Rim.


You know I still love you baby
And it will never change

Chorus
I want nobody, nobody but you
I want nobody, nobody but you
I don't want anyone else
I can't have anyone but you
I want nobody nobody, nobody nobody

Why are you trying to push me away? I hate it
You ignore what I am saying
Why are you trying to send me to other guys?
Why are you doing this?

Saying that this is for my own good
Saying that you are just not enough
Stop it right now, you know me well enough
Why are you forcing what you know I don't want?

Chorus
I'm satisfied, I'm happy
If I have you I don't want for anything else
Who do you want me to meet and be happy with?
I can't be happy away from your side

Saying that this is for my own good
Saying that you are just not enough
Why can't you understand that it makes no sense?
How can I be happy without you?

Chorus
I don't want nobody, body body
I don't want nobody, body body
Really, if it is not you
I hate it!

Chorus
Back to the days
When we were so young
And wild and free
Everything was just like a dream
I want to go back to those times
Why do you keep on pushing me away?
Why do you push me away?
I don't want nobody, nobody
Nobody nobody but you
Kongsi artikel ini menerusi media sosial

No comments:

Post a Comment