Wednesday, November 16, 2011

miss

Kimberly Miss Universe 2012



Sebahagian finalis yang bertanding pada pertandingan Miss Universe 2012, di Kuala Lumpur, baru-baru ini.



MENCARI gadis yang cantik bukan tugas yang mudah. Tambahan pula ia perlu memiliki pakej yang lengkap termasuklah berperwatakan menarik, bijak berkata-kata serta pandai menyesuaikan diri.
Namun, itulah yang dikatakan rezeki apabila kemenangan berpihak kepada gadis ini dan terpilih sebagai Miss Universe 2012 dalam pencarian gadis yang cantik dan bijak.
Dalam kejayaan tersebut, Kimberley Ann Estrop-Leggett, 18, berjaya menewaskan lapan peserta lain pada acara malam kemuncak gala yang diadakan di Pusat Konvensyen Sunway Pyramid, Kuala Lumpur, baru-baru ini.
“Saya tidak fikir anda boleh menentukan apa yang rakyat Malaysia kelihatan ( penampilan dirinya),” ujarnya.
Anak kelahiran Pulau Pinang ini merupakan salah seorang peserta daripada 19 peserta yang telah dipilih daripada lebih seribu penyertaan dalam sesi uji bakat yang diadakan di seluruh negara.
Menurut gadis yang berketinggian 175 sentimeter itu, dia tidak menyangka terpilih sehingga ke peringkat yang tertinggi apatah lagi membawa pulang gelaran Miss Universe.
Katanya , sepanjang menyertai program tersebut dia terpaksa menangguhkan pengajiannya demi meneruskan cita-citanya ingin menjadi Ratu Cantik.
Malah akui pelajar jurusan perniagaan dan ekonomi ini, dia berhasrat untuk menyambung pengajiannya selepas ini.
“Saya pasti akan menyambung kembali pengajian saya tetapi selepas semua ini selesai,’’ ujar Kimberley.
Lebih menarik, pada pertandingan akhir itu gadis berketurunan British-Belanda itu berjaya menewaskan lapan peserta akhir termasuk peserta pilihan, Aileen Gabriella Robinson, 22, yang mempunyai undian paling ramai di kalangan peminat.
Malah gayanya yang penuh bersahaja ketika berhadapan juri memberikan peluang terbaik sekali gus dipilih menjadi pemenang utama.
Dia yang memiliki wajah 1Malaysia melahirkan rasa syukur yang tidak terhingga ketika terpilih menjadi pemenang.
Menerusi kemenangan tersebut, dia dijangka akan mewakili negara pada pertandingan Miss Universe tahun depan.
Sementara itu pemenang kedua dan ketiga masing-masing dimenangi oleh Boon Lu Xanne, 24, dan Juanita Ramayah,20.

No comments:

Post a Comment